×

התחבר

סיפורי ים
סקיפרים מספרים
בונה הסירות האגדי כריסטוף ראסי, מייסד חברת Hallberg-Rassy הלך לעולמו

בונה הסירות האגדי כריסטוף ראסי, מייסד חברת Hallberg-Rassy הלך לעולמו

לפני מספר ימים בונה הסירות האגדי כריסטוף ראסי הלך לעולמו. הוא היה בן 87 במותו. כריסטוף ראסי היה אייקון בתעשיית יאכטות המפרש השבדית. האלברג-ראסי החברה אותה ייסד, היא היום חברת שיט מוכרת ויוקרתית המייצרת סירות מפרש הנחשבות ל Blue Water ונמכרות בכל העולם.

כריסטוף גדל בבוואריה, בדרום גרמניה ליד אגם בשם Starnberger See. בתור בחור צעיר, הוא בנה בזמנו הפנוי דגמים של סירות וכן סירות אמיתיות.
כדי להגדיל את תזרים המזומנים שלו, ראסי הצעיר התחרה בסירות האלה, ניצח ומכר אותן ברווח.

עד מהרה הוא רצה להרחיב הפעילות ולחבור לגורם נוסף. למזלו, זה קרה במקביל לפינוי מקום של בונה סירות מוביל. בונה הסירות הזה היה הארי האלברג. באמצע שנות ה-60 המספנה ב Kongswiken הפכה קטנה מדי עבור מר האלברג והוא בנה מתחם חדש ב Allos, כ 10 קילומטרים דרום מערב לאי אורוס.
כאשר כריסטוף ראסי פתח עסק משלו הוא קנה את מספנת האלברג הישנה ב Kongswiken .

בשנים 1965 עד 1972, הארי האלברג וכריסטוף ראסי היו מתחרים. בתחילה, כריסטוף ראסי בנה סירות Custom-made.

הסירה הראשונה שהפכה לחלק מסדרה הייתה “Rasmus 35”, שעוצבה ב-1966 על ידי המעצב השוודי המוביל דאז של יאכטות אלגנטיות, Olle Enderlein. שני הדגמים הראשונים נבנו במלואם מעץ מהגוני ובנייתם ​​נמשכה שנה אחת לכל אחד. הסירה הזו הקדימה במובנים רבים את זמנה. זה היה שייט חלוצי למרחקים ארוכים עם מנוע חזק וקוקפיט מרכזי מוגן על ידי שמשה קדמית. זהו עיצוב שנשאר עם היאכטות Hallberg-Rassy עד היום. כשה Rasmus הוצג הורמו גבות רבות. היו שחשבו שהסירה גדולה מדי. באותם ימים 35 רגל נחשב כגודל סירה עצום. בנוסף, זו הייתה סירת מפרש עם שמשה קדמית. זה היה שילוב שלא נראה כמותו. היום זה מובן מאליו בסירת קרוזינג ראוייה.

באותו זמן בנה הארי האלברג את סירותיו ב Allos. סירות חכמות ואטרקטיביות במחיר סביר, הודות לייצור סדרתי ולשימוש ב GRP.

הארי האלברג פרש ב-1972. שוב, הגורל התערב. כריסטוף ראסי חיפש מקום גדול יותר. Allos ייצרה ארבעה דגמים מוכרים היטב, כולם בעיצוב Olle Enderlein, למעט ה-P-28 שעוצב על ידי הארי האלברג.

בשנת 1972 מספנת ראסי בקונגסוויקן רכשה את המספנה של הארי האלברג ב Allos . מכיוון שהמותג Hallberg היה ללא ספק הידוע ביותר עם ארבעת העיצובים שלו, ובמספנת ראסי היה רק ה-Rasmus, החברה החדשה נקראה Hallberg-Rassy.

הארי האלברג וכריסטוף ראסי, לעומת זאת, מעולם לא היו שותפים.

כיום נמסרות כ 9,500 יאכטות Hallberg-Rassy בכל רחבי העולם. יש נציגים של האלברג-ראסי באזורים הקרים מאוד של העולם וגם בחום טרופי. רבות מהתכונות המסייעות בהגנה מפני הקור, פועלות באותה מידה בהגנה מפני החום והשמש האינטנסיבית. למשל ה Sprayhood הקשיח או הגוף המבודד. הסירה של Hallberg-Rassy מיועדת לשייט ברחבי העולם. ההצלחה מאשרת שהתפיסה של האלברג-ראסי נכונה.

קבוצת החברות של Hallberg-Rassy נמצאת ב 100% בעלות של משפחת ראסי. בראש האלברג-ראסי עומד מאז 2003 הדור השני, מגנוס ראסי, אחד משני בניו של כריסטוף.

* תמונות מהאתר הרשמי של Hallberg-Rassy

לעיון נוסף בהסטוריה של כריסטוף ראסי –

https://www.hallberg-rassy.com/company/company-history/

מאמרים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *