×

התחבר

סיפורי ים
סקיפרים מספרים
לאן סקיפר מתקדם?

לאן סקיפר מתקדם?

להיות סקיפר זה לא רק להחזיק ברשיון כזה או אחר, אף אחד לא עמד אף פעם על הסיפון מול ענני סערה ורוחות חזקות ונופף ברשיון השייט שלו אל מול איתני הטבע בתקווה שהפלסטיק המכובד שנשלף מהארנק יוציא אותו משם. להיות סקיפר זו היכולת להחזיק את התפקיד של מי שמוביל מסע ימי, האפשרות לקחת אחריות. זה יכול להיות מסע ימי קצר כמו כמה שעות בין הרצליה לבית ינאי, ארוך כמו שבוע בין האיים ביוון, עוד יותר ארוך כמו חציית אוקיינוס, או אפילו הקפת העולם. לא חסרים חלומות אבל אין מספיק דרכים נגישות לבנות את היכולות שיחזיקו את האחריות, לרכוש כלים שיאפשרו לסקיפר לבחור פעולה מתאימה מתוך מספר אפשרויות כשמשהו קורה ולא פחות חשוב: לנהל שגרה נכונה על כלי השייט כדי להגביר בטיחות ולצמצם תקלות.

האקדמיה לשייט היא המקום שבו סקיפרים וסקיפריות בכל סוג ודרגת רשיון ובכל רמת נסיון מפתחים יכולות, מרחיבים ידע מקצועי ומעמיקים את האהבה לשייט ולים. הקורסים מכסים מגוון רחב של נושאים ומיומנויות שנועדו להרחיב את ארגז הכלים של הסקיפר והם באורכים שונים וברמות מחיר מגוונות. חלק מהקורסים נותנים גם מענה לדרישות משרד התחבורה לרשיונות מתקדמים כמו משיט 60 ומשיט 40, חלקם משלבים הפלגות אימון במקומות כמו התעלה האנגלית והאיים הקנריים. אנחנו מאמינים שסקיפר טוב צריך גם לדעת איך לדאוג לעצמו.

קורס הדגל הוא קורס פרו שנמשך שנה שלמה ומכשיר סקיפרים לעבודה מקצועית על כלי שייט. בקורס מטאורולוגיה עם דודי פרוינד מדברים על שקעים חזיתיים ומערכות מזג אויר גלובליות, על היווצרות עננים ומודלים לחיזוי מזג אויר, אבל בעיקר לומדים איך להפיק תחזית איכותית ולקבל החלטות שימקמו את כלי השייט במצב עדיף ביחס לתנאים הצפויים. קורס אחזקת כלי שייט מתקיים בסדנה ייעודית שבה מלכלכים את הידיים על מנוע דיזל של יאכטה, לומדים על מבנה ופתרון תקלות במערכת החשמל ועוד. כולנו למדנו את התאוריה של ניקוז אוויר ממערכת הדלק, אבל לכמה מאיתנו באמת יצא לפתוח אינג’קטור או להחליף רצועה?

בדיוק בשביל זה קיימת האקדמיה לשייט, וגם כדי ללמוד איך להרכיב ולתפעל מערכים של מפרשים כמו ספינקר וג’ינקר, לנווט באמצעות הכוכבים, להבין טוב יותר את האוירודינמיקה של המפרש ולבקר במנהרת רוח אמיתית, לתפעל תקלות בדינגי, להכשיר את אנשי הצוות שלך בחופשת השייט הקרובה, ואפילו ללמוד איך לחצות אוקיינוסים.
עם השנים גילינו שהאקדמיה לשייט היא לא רק מרכז ידע שבאים אליו כדי ללמוד, זו מקפצה טובה להתפתחות בעולם השייט, מקום לקבל עצה טובה ולהתחבר לאנשים מצויינים.

לקריאה נוספת על הקורסים השונים באקדמיה לשייט >>>

מאמרים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *