×

התחבר

סיפורי ים
סקיפרים מספרים
סקירה על נשות ה Vendée Globe 2020 – הנשים החזקות בעולם השיט

סקירה על נשות ה Vendée Globe 2020 – הנשים החזקות בעולם השיט

החלטתי להקדיש את הכתבה הבא לנשים שבתחרות. בלי צל של ספק כולן ראויות להערכה מיוחדת. מדובר בתחרות שדורשת כח פיזי סיבולת לתקופה ארוכה וכמובן התמודדות מנטאלית של להיות לבד בים למעלה משלושה חודשים. למעט הכח הפיזי שאולי לגברים יש יתרון, בכל הקשור לסיבולת ולכח נפשי ניראה שלנשים יש יתרון. לתחרות השנה יצאו שש נשים מתוך 33 שייטים. יחס זה כשלעצמו נחשב לשיא של כל הזמנים: עד היום בכל התחרויות מאז 1989 השתתפו רק רק 7 נשים ורק 6 מתוכן סיימו את התחרות.

אז הנה הן הנשים ב-Vendee Globe 2020-2021 :

 

במקום ה25 כרגע נימצאת Alexia Barrier . בת 41 וחבריה מגדירים אותה כעקשנית בלתי נילאת. ב2018 היא הקימה אירגון שניקרא 4myplanet (הפלנטה שלי). האירגון שם לעצמו למטרה להגביר את מודעות הנוער לשמירה על הים והסביבה הימית. בעקשנות יוצאת מהכלל אלקסיה הצליחה לגיס סביבה תורמים ולהרים את פרויקט הIMOCA. .  אלקסיה, או אלקס, משתתפת קבועה בכל התחרויות של הדגם מ2018 ולא החמיצה אפילו תחרות אחת. היא ללא ספק השייטת בעלת הכי הרבה מיילים מתחת לחרטום סירתה. אלקס מתחרה בסירה שנבנתה בשנת 2000. הסירה זכתה בכמה שיוטים משמעותיים כגון five ocean בשנת 2010 2011

 

במקום ה23   .Miranda Mertonבת 51. בגיל 9 חצתה בפעם הראשונה את האטלנטי על היאכטה המישפחתית עם הוריה. בעשרים שנה האחרונות מירנדה השתתפה באין ספור של תחרויות. היא השתתפה לאחרונה בתחרות על שמו של Jules Verne trophy ובסבב התחרויות מסביב לאי הבריטי (בצוות). לאחר מכן היא הצטרפה לדגם 40 יחד עם השייט Halvard Mabire.

דגם ה- IMOCA של מירנדה בנוי ללא סנפירים אך מצויד בשתי חרבות במקביל לקיל. המיפרש הוא FAR 50 . הסירה ניבנתה ב2006 והשתתפה כבר בשתי תחרויות Vendee ב2014 הסירה ניזוקה מברק שפגע בה. הסירה עברה שיפוץ משמעותי לאחר פגיעת הברק ומירנדה מצוידת בסירה כמעט חדשה לתחרות הראשונה שלה מסביב לעולם.

 

במקום 15 Pip Hare. בת 46 בריטית. “יותר אנשים נחתו והלכו על הירח מאשר נשים שסיימו את הvendee glob. “ ציטוט של pip hare. פיפ שייטת עיתונאית מוערכת במגזין השייט yacht world ומדריכת שיט. פיפ התחילה לשוט בגיל 16 בתחרויות דינגי באנגליה. כרגע היא שטה על MEDALLIA סירה שנבנת ב1999. הסירה הקיפה את כדור הארץ כבר ארבע פעמים. וכרגע תחת פיקודה של פיפ הסירה תשלים הקפה חמישית הסירה מצוידת בחרבות וללא סנפירים. פיפ נאלצה למשכן את ביתה כדי לחכור את הסירה לצורך התחרות. השאיפה של פיפ היא לנסות לשבור את השיא לנשים מסביב לעולם לשייט בודד שעומד כרגע על 94 יום ו4 שעות. מאחוריה יש 25 שנים של נסיון בתחרויות שייט מסביב לעולם. פיפ הצליחה להגיע לקו הזינוק עם תקציב דל אך עם קבוצה של מתנדבים שעומדים מאחוריה ומסייעים לה. וכמובן כשנשאלה מה בקשר לעתיד השיבה כמובן הvender של 2024

 

במקום 12. Clarisse creamer הצעירה שבשייטות: רק בת 31. בוגרת מינהל עסקים מאוניברסיטת HEC בפריז והנשיאה של מועדון השייט האוניברסיטאי. עם אהבה אין סופית לשייט ולים כבר ב2017 היא סיימה במקום השני את התחרות המשמעותית הראשונה שלה: Mini-Transat

בשיוט הנוכחי היא שטה על IMOCA שממומן על ידי BANQUE POPULAIRE . הסירה ניבנתה בשנת 2012 עם היסטוריה יוצאת מהכלל של ניצחונות. הצוות החליט לא לצייד את הסירה בסנפירי צד כי הסירה מאוד מהירה ותוספת הסנפירים עלולה להוות אתגר נוסף להתמודד איתו בזמן השיוט. כרגע זה ניראה כהימור נכון כשלוש סירות שפרשו מהתחרות פרשו בגלל בעיות עם הסנפירים.

 

מקום 11 Isabelle Joschke . בת 43 ממוצא צרפתי גרמני. היא מובילה כרגע בין הנשים בתחרות. איזבל התחילה לשוט ב2005 ולאחר חצית האטלנטי בפעם הראשונה היא נשאבה לשייט התחרותי והשתתפה בהרבה תחרויות של חציות האטלנטי בינהi ה- Mini-Transat , תחרות בה זכתה במקום הראשון באחד המיקטעים. ב-Vendee  היא שטה בסירה עם סנפירים. הסירה נבנתה ב2007 , מדגם MACSF. קצת על הסירה. אורך 18.28 רוחב 5.60 שוקע 4.50 משקל הסירה 7.7 טון. גובה התורן 27 מטר. שטח המיפרשים בחידוד אל הרוח הוא 300 מ”ר ובגביות ומלאות 650 מ”ר.

 

Samantha Davies. בת 46 אחרונה חביבה. היא השייטת הבריטית, שכתבתי עליה בפרק הקודם, שנאלצה לפרוש בעיקבות התנגשות סירתה בעצם שצף בים וגרם לנזק לשידרית הסירה. בזמן התאונה סמנתה הובילה בין הנשים והיתה במקום הכללי העשירי. מאז שהשייטת Ellen McArthurs סיימה במקום השני בשנת 2000/2001 סמנטה התקרבה לשיא זה כשסיימה במקום הרביעי המאוד מכובד בשנת 2008/2009. בשנת 2012/2013 נאלצה סמנטה לפרוש מהשיוט לאחר שתורן סירתה נפל. בשנת 2012 היא עוד הספיקה להצטרף לצוות הנשים של התחרות המפורסמת Volvo ocean race.

סמנטה נאלצה להפסיק את השיוט אחרי התאונה לפני 3 שבועות ולשוט לקייפטאון לתיקונים אך לא ויתרה על האתגר של הקפת העולם. בתום התיקונים שארכו כ10 ימים חזרה סמנתה לאוקיינוס והמשיכה, בעידודם של הספונסרים שלה, במסלול התחרות למרות שהיא פסולה מהשתתפות רישמית בעיקבות התיקון בקיפטאון. סמנטה מנסה בעזרת התחרות לעודד תרומות לקרן שמטפלת בילדים עם מחלות לב באפריקה כדי שיוכלו להגיע ולקבל טיפול רפואי נאות. סמנטה שטה על הסירה INITIATIVES-COEUR הסירה נבנתה ב2010 ומצוידת בסנפירי צד. ועוד אנקדוטה מעניינת היא שסם לא לבד בשיוט. ביחד איתה על קו הזינוק של ה-Vendee   התייצב השייט Romain Attanasio והוא כרגע במקום ה14, כ1300 מייל מאחורי המוביל. Romain הוא בן זוגה לחיים של סמנטה דיוויס ולשניהם בן משותף Ruben. לדבריהם, אולי בעוד כמה שנים נוכל לראות את שלושתם על קו הזינוק.

הקו המשותף שמצאתי בכל הנשים מעוררות ההשראה הללו. הוא התחלת שייט בגיל צעיר ונחישות בלתי מתפשרת הן בשייט, הן בגיוס ספונסורים והן באירגון המינהלות שכרוכות במסע ארוך ומסובך שכזה.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

Comments (1)

  • lior
    lior
    7 בינואר 2021 ב 15:58 השב

    יהודה אלטמן היטבת לכתוב וסיפקת עוד הוכחה שיש כזה דבר weman power מצפה בכיליון עיניים לכתבה הבאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *