×

התחבר

סיפורי ים
סקיפרים מספרים
עידכון על דליפת הנפט מסוריה

עידכון על דליפת הנפט מסוריה

עקבות של דליפת הנפט מסוריה בשבוע שעבר, שהתקרבו לקצה הצפון-מזרחי של קפריסין, נצפו דרומה יותר מחופי קייפ גרקו, כשפקידים משני צידי האי המפולג נלחמים בניהול האסון.

על פי התקשורת הקפריסאית היוונית, עקבות נפט נצפו ביום רביעי על ידי סירת דיג בחלקה הדרומי של קפריסין, כ -30 מייל צפונית מזרחית לכף גרקו. דיווחים אחרים הצביעו על כך שמרחק הכלי המדווח מהחוף הינו כ- 55 מייל.

כתם שמן עלה השבוע לכותרות מספר ימים לאחר שדווח כי הוא נראה קרוב לקצה הצפון-מזרחי של האי. הכתם נובעת מדליפת דלק בסוריה, שהתפשטה למרחק רב ברחבי הים התיכון.

התקשורת בקפריסין הטורקית מסרה כי גורמים בצפון קבעו ביום רביעי כי אין זיהום ב DipKarpaz, הידוע גם בשם קייפ אפוסטלוס אנדריאס, לאורך החוף בצפון מזרח.

מסוק משטרה קפריסאי נשלח לסקר את האזור החדש דרומה יותר, לאחר שנראה כי חלקים קטנים מדליפת הנפט נותקו מהשכבה בצפון על פי שר החקלאות קוסטאס קאדיס.

הערות דומות נמסרו על ידי גורמים תורכיים יום קודם לכן, לאחר שאנקרה שלחה צוותי תגובה לאזור.

דליפה שהתרחשה מאחד ממיכלי הדלק בתחנה הטרמית בניאס כתוצאה מסדקים ובלאי, הובילה לדליפת דלק לים. לדברי הרשויות הסוריות המוסמכות, הטנק הפגוע, הכיל 12,000 מ”ק דלק, מתוכם כמות שטרם אושרה הוזרמה למאגרים סמוכים.

על פי המודלים נכון להיום, 40% ממסת הנפט הראשונית התאדתה עד ה – 27 באוגוסט; 14% נסחפו על פני הים נכון ל-31 באוגוסט, ו-44% היו על קו החוף הסורי. הפיזור הטבעי של השמן בעמודת המים היה זניח.

 

תמונת לוויין מפורטת שהועמדה לרשות חברת מקסאר טכנולוגיות מציגה נפט המתאגד סביב קבוצה של מיכלי אחסון נפט בתחנת הכוח בנייאס ונשפך לים התיכון, בבנייאס, סוריה, 28 באוגוסט 2021. (צילום: מקסאר טכנולוגיות באמצעות EPA)

מאמרים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *