×

התחבר

בליז  הידועה  גם  כהונדורס הבריטית גובלת במקסיקו בצפון ובגואטמלה בדרום ,השפה המדוברת היא אנגלית קצת מוזרה וקצת קשה להבנה אבל עדיין אנגלית שרובנו יודעים לדבר.

הפלגנו ביאכטה שלנו “שחף1” בוואריה 44 ממקסיקו לכיוון גואטמלה והחלטנו לעצור בבליז.

בליז הפכה בשנים האחרונות ליעד  פופולרי בקרב היאכטונרים שמשייטים באזור בעקר בזכות  אתרי הצלילה מהמפורסמים בעולם, האיים הרבים הפזורים בשטח ואתרי המאייה המסקרנים הרבים במדינה.

מקזומל האי  המתוייר והמקסים   במקסיקו  הפלגנו  דרומה לאורך הריף  השני בגדלו בעולם שאורכו 175 מייל ומתמשך  ממקסיקו עד גואטמלה.

השייט לאורך הריף מצריך תשומת לב גדולה וזהירות מרובה מכיוון שהסימנים ביום  וביחוד בלילה, לא תמיד נמצאים  וגם אם יש  לא תמיד מוארים בלילה .

לקראת הכניסה לבליז סיטי  ראינו  קצף לבן על המים לפני הסירה וכשעקפנו אותו התברר שכמעט  עלינו  על  ריף שלא היה מסומן במפה ושיאכטה  של זוג הולנדים שהגיעה אחרינו עלתה עליו ושברה את ההגה של היאכטה.

בהמשך הריף בין  שני ריפים יש כניסה צרה בערך בנ.צ.  20.66  17  צפון              ו 01.88   088 מערב  שמננה אפשר להגיע למרינה  ו/או לעיר בליז הנצאת קצת צפונה יותר  , אנחנו בחרנו במרינה הקרובה יותר לפתח הכניסה ,אחת משתיים באזור בשם PLACENCIA  הנמצאת  דרומית לעיר בליז ,המרינה השניה נמצאת בבליז סיטי העיר .

המרינה עצמה הינה פשוטה וידידותית למשתמש למעט הזהירות הנדרשת עם  הכניסה והיציאה העוברים בעומק רדוד ומתאפשרים בקלות יותר בזמני הגאות,לסירות עם קיל  מעל 2 מטר אפשרית הכניסה בזמן הגאות בלבד.

אנשי הצוות  של המרינה ידותיים ודואגים להזמין את השלטונות לצורך כניסה ויציאה מהמדינה נציגים ממשטרת הגבולות והמכס מגיעים למרינה ברכבם הפרטי ודורשים תשלום על כך (משהו סביר).

למעונינים לטייל במדינה  עדיף לשכור רכב בעיר (רצוי 4X4)חובה לבקר באחד מאתרי המאייה המפורסמים ,אנחנו נסענו לTIKAL  אתר מאייה מפורסם ומעניין,ובנוסף ביקרנו במערת נטיפים שבני המאייה השתמשו בה לצורכי פולחן ,המערה ממוקמת בתוך יער שהנסיעה אליו מחייבת רכב שטח בסוף הדרך מגיעים לחווה שבעליה אחראי ומדריך בנבכי המערה בליווי שייט בסירת משוטים,הוא מצוייד בפנסים ובהרבה סבלנות וידע והשייט במערת הנטיפים היה מאוד מעניין ומחכים.

טיול חובה נוסף הינו שייט בסירה מהירה לכיוון הריפים ועשרות האיים חלקם לא מיושב וחלקם משמשים כבתי מלון או כפרי נופש ומסביבם דגה רבה שכדאי לצלול שם ולהנות מהמראה המרהיב המקום שמננו כדאי לקחת את הסירה המהירה הוא העיירה הופקינס עיירת דייגים שלאורך הרציף ישנם שייטים עם סירות מהירות שישמחו להשיט אותך לצלילות וביקורים באזור.

כמובן שישנם אתרי תיירות קלאסיים כמו האי קולקר בו ישנם חופים  משגעים וממנו אפשר לצאת לצלילות באזור ובמיוחד לחור הכחול המפורסם שעומקו כ124 מטר  אולם הוא במרחק של כמה שעות הפלגה מהחוף.

מבליז המשכנו לגואטמלה לעיר לויננגסטון שנמצאת בכניסה לנהר הריו דולצה המשמש כמסתור בתקופת ההוריקנים ובו נמצאות כמה מרינות אחת מהן בבעלות של ישראלי בהן אפשר לבצע תיקונים ולהכין את הסירה להמשך ההפלגה אבל על כך נספר בהמשך.

מיקום

מיקום
ניקיון והיגיינה

נוסף על ידי leia trope

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.