×

התחבר

סיפורי ים
סקיפרים מספרים
דיווח ראשון מהצוות הישראלי ב Test Event – השלב המוקדם של גביע השיט העולמי SSL

דיווח ראשון מהצוות הישראלי ב Test Event – השלב המוקדם של גביע השיט העולמי SSL

הצוות הישראלי, אותו מוביל איתן פרידלנדר, השייט האולימפי המעוטר ביותר בישראל, יצא השבוע ל Test Event המתקיים ב Grandson, Lake Neuchâtel בשוויץ. בתוך כל הלוגיסטיקה המורכבת בתקופת הקורונה, הצוות הישראלי יתחרה בין השאר, לראשונה בהסטוריה, עם צוות ממדינת עומאן.

איתן מדווח מהשטח “אנו מתאמנים לקראת תחרויות גביע העולם בשנה הבאה, סירות 47 רגל  – One design, מכונות מלחמה מקרבון. השיטה היא שנדרשים בצוות 5 מדורגים בעולם, כך שמתחרים עשרות מדליונרים מהמשחקים האולימפים. הציוד מסופק על  ידי הועדה המארגנת , חוויה מדהימה להתאמן ולהתחרות עם מקצוענים”.

ליגת כוכבי השיט (Star Sailors League Gold Cup – SSL) היא ליגה שמייצגת את ספורטאי השייט המובילים של כל מדינה. הנבחרות ישוטו בצוות אחד ויתחרו זה בזה על סיפון דגמים תחרותיים זהים – One design באורך 47 רגל במטרה לקבוע את “אומת השייט הטובה בעולם”. הדגם האחיד של הסירות יבטיח כי, כמו באולימפיאדה, השייטים הם שעושים את ההבדל ולא הסירות. גביע הזהב SSL גם שואף ליצור שמות מקומיים של גיבורי שיט מובילים של כל מדינה, מאחר ועל בסיס זה אוהדי ספורט, נוטים יותר לתמוך בנבחרות הלאומיות שלהם מאשר בקבוצות המשתייכות למועדון  מקומי בארצם.

גביע הזהב SSL, שהוגדר על ידי הגוף המנהל של הספורט, World Sailing, כ”אירוע מיוחד”, הוא אירוע אולטימטיבי שייסדו כמה מהספורטאים המצליחים ביותר של השייט הבינלאומי וליגת כוכבי השיט (SSL), הארגון שיצר את דירוג SSL, את גראנד סלאם SSL ואת גמר SSL השנתי. גביע הזהב של SSL אמור להתרחש באופן דו-שנתי, ומתקיים לראשונה בשוויץ במהלך מאי ויוני 2022.

 

פורמט השיוטים –

ה Test Event יערך בין התאריכים 13/9-17/10 ויכלול שלושה מקצים, אשר כל אחד מהם יכלול שני סיבובים סיבוב מוקדמות, וגמר (הכולל גמר קטן והגמר הגדול)  –

סיבוב ראשון – סיבוב המוקדמות –  

בסיבוב זה יתחרו שמונה נבחרות המחולקות לשני ציים בהתחשב במיקומם בדירוג מדינות ה – SSL

נכון ל-10 באוגוסט 2021.

צי 1: המדינות המדורגות במקומות הראשון, הרביעי, החמישי, והשמיני.

צי 2: המדינות המדורגות במקומות השני, השלישי, השישי, השביעי.

בסיבוב המוקדמות יהיו ארבעה ימי שיוטים מתוכננים עם עשרה שיוטים בסך הכל (חמישה שיוטים לכל צי).

 

סיבוב שני – גמר קטן וגמר גדול

הסירות שמדורגות במקום השלישי והרביעי מכל צי אחרי הסיבוב הראשון יתחרו בגמר הקטן.

בשלב זה מתוכנן שיוט אחד.

הסירות שמדורגות במקום הראשון והשני מכל צי, אחרי הסיבוב הראשון יתחרו בגמר הגדול.

גם בשלב זה מתוכנן שיוט אחד.

לתוצאות השיוטים –

https://www.manage2sail.com/fr/event/84728445-c142-4850-a9ec-fb65757b5930#!/results?classId=4ef01e6b-c611-4fad-b726-b4a3ad279329

 

להודעות הוועדה המנהלת –

https://onb.ssl-goldcup.com/index.php/en/onb-documents

מאמרים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *