×

התחבר

סיפורי ים
סקיפרים מספרים
חציית האטלנטי – ינואר 2022 – משה טאוזר

חציית האטלנטי – ינואר 2022 – משה טאוזר

אז אחרי שחברי למסע Offer Reshef Niv Spector Pol Sheiman הפציצו את הרשת בשיתוף החוויה של חציית האוקיינוס כל אחד מזווית האישית שלו, אנסה להעביר, קצת ממה שעבר עלי.

האמת קשה להתחיל… לשייט יאכטות התוודעתי לראשונה בגיל 15, עת Ron Barmatz ו Easy Swissa שלחו אותי להחזיק ספיניקר 10 -12 שעות ברציפות על סיפון הגלית (עליה המשכתי לשוט בקביעות עוד שנים רבות באהבה גדולה)
תחום היאכטות עניין אותי ותוך זמן לא ארוך הכנסתי את חציית האוקיינוס ל TO DO LIST שלי

יום שישי 10.12.21 אנחנו יוצאים ללג הראשון של החציה מהנקודה הדרומית ביותר ב #fuerteventura, לים של 30 קשר רוח, 4 מטר גלים, במונחי ים תיכון תנאים שמשאירים אותנו במרינה, אך לאטלנטי חוקים משלו ורוח כזאת שמגיעה מהגב הינה התחלה פנטסטית למסע, השעות הראשונות עוברות לאט, המתח שבו אני נמצא מתחיל להתפוגג ואני מבין שזהו ניתקנו חבלים, כל המוכר לנו נשאר מאחור ואנו תלויים כעת בחסדי הים, הרוח וברמת המוכנות של הסירה והצוות, ההרגשה פשוט נפלאה.

#capeverde

אני חייב לציין כמה מילים על המקום הקסום הזה, מקום מפגש של קרוזרים מכל העולם החולקים חלום קטן של חציית האטלנטי, צוותים, צרפתים, איטלקיים אמריקאים ישראלים ברזילאים ועוד מתקבצים כולם במרינה במינדלו למנוחה של ימים ספורים לפני שממשיכים לחלק הארוך והקשה יותר מערבה לכיוון הקאריבים. CAPE VERDE מזכירה את ישראל של שנות ה 80, הזמן עצר מלכת, אבל דבר אחד משותף לכולם, מוזיקה, הופעות חיות שמלוות כל ביקור במסעדה, בר או פאב בכל ימות השבוע. חוף הצבים שוכן בקרבת שדה התעופה ע”ש הזמרת האגדית Cesaria Evora מומלץ גם הוא כמובן.
במסגרת ההכנות למסע, נחשפתי לפוסט על ביקור באי השכן Santo Antao , שעה במעבורת ואנחנו באי, מדריך התיירים איתו קבענו המתין לנו ולקח אותנו לטיול בנופים המרהיבים שיש לאי להציע. לא לוותר.

יום שלישי 21.12.21 אחרי עיכובים לוגיסטיים קלים, מתחילים את החלק השני של החציה כאשר Tal Sax עוזב אותנו ונשאר קצת באי לגלוש ויתפוס בשלב מאוחר יותר טרמפ על סירה אחרת
לצוות מצטרפים Pol Sheiman ו Niv Spector, שוב יציאה לים, שוב אל הלא נודע, הפעם מדובר בלג של כ 2000 מיילים ימיים, מצד אחד יש תחושה שהתהליך מוכר, מצד שני, הפעם הלג ארוך פי שניים, האם רמת האספקה שקנינו תחזיק מעמד (לא לדאוג, כמובן שכן), שוב אנחנו נתונים לחסדי הים והרוח רק שהפעם למרחק כפול, מסתכל ימינה, מסתכל שמאלה אני בטוח, בקפטן, בסירה, בעצמי וחברי לצוות. מהר מאוד נכנסים לשגרת הפלגה.

מהי שגרת הפלגה בים במסע כה ארוך? קמים בבוקר ומתכננים את ארוחת הבוקר האם להכין שקשוקה, ביצים קשות או חביתה, בעיות קשות ללא ספק… לאחר מכן משתעשעים בשאלה האם נתפוס דג או לא, בין לבין קוראים ספרים (המון – אצלי 8 במספר)
עושים 3-4 אמוני כושר, תנאי הים לשימחתנו אפשרו לנו לרוב להיקשר ולהיגרר מאחורי הסירה לשחייה קצרה כמעט מידי יום.
לקראת הצהריים, זמן מטבח, זמן איכות שלי ושל עופר בו שיתוף הפעולה ארוך השנים בנינו בא לידי ביטוי כאן, עובדים על הארוחות יחדיו, משתדלים שהמנות יהיו מספיק חריפות עבור הקפטן, אבל לא יותר מידי חריפות עבור ניבי, בסה”כ ביליתי כ 60 שעות במטבח במהלך המסע, נהניתי מכל שנייה.
אחרי ארוחת הצהריים, זמן לשיחות נפש והיו המון כאלה…. מוסיקה טובה וציפייה לשקיעה…
קצת לפני השקיעה שליחת הודעה לחבר הטלפוני Daniel Abarbanel דרך הטלפון הלוויני, בהודעה אני מפרט על המיקום, שעה, מהירות וקורס ומקבל חזרה את התחזית ל 72 שעות הבאות, דני היה מחובר לקבוצת וואטס אפ של המשפחות שנשארו בבית ומידי פעם תיבלנו את ההודעות ושיתפנו ממה שעובר עלינו, דיג מוצלח, להקת דולפינים או מסיבת הסילבסטר עליה הכרזנו, מסיבה שכללה את הסרט טרויה, פופקורן, קידוש ואלכוהול.

שגרת ההפלגה כללה גם קצת טיפול בתקלות הקפטן האלוף Oded Goldan לא נח, וכל הזמן חושב איך למנוע את התקלה הבאה, קרע במפרש הכריח אותנו להעלות את הקפטן ואת פול כל אחד בתורו לתיקון ומניעה, אך חוץ מזה ההפלגה עברה כמעט ללא תקלות, לא מובן כאשר מדובר בסירה Beneteau Oceanis 440 משנת 1996.

בלילה משמרות בנות שעתיים עד שעתיים וחצי, במהלך היום אין לך כמעט זמן בו אתה נמצא לבד, במשמרות בלילה לעומת זאת זה רק אתה, הכוכבים והירח לעיתים… זמן לתת למחשבות דרור לחפור עמוק בנפש לשים דגש על המסע הנפשי שהינו חלק מרכזי במסע כולו.
אפרופו משמרות לילה, בלילה שאחרי ביקור הדולפינים והלווייתנים (על חווית המפגש והשחייה המפוארת עימם ניתן לקרוא בפוסטים של Offer Reshef ו Niv Spector) אני במשמרת אחרונה, חושך, השחר יפציע עוד מספר דקות, אני רואה משהו במים, אבל אני די בטוח שאני מדמיין בהשפעת יום אמש, מה הסיכוי שתוך פחות מ 24 שעות נקבל להקת לווייתנים אחת ושתי להקות דולפינים אחרי עשרה ימים שלא פגשנו בייצור חי, לאט לאט השמש שולחת קרניים ראשונות והמחזה הנגלה לעיניי מדהים, עשרות רבות של דולפינים שעוברים אותנו מכל עבר, הפעם לשם שינוי החלטתי לא לצלם ולתת לעצמי ליהנות מהחוויה במלוא העוצמה.

06.01.22 אני מתעורר בבוקר מרטט של השעון, רגע, מה קשור רטט עכשיו, אחרי 16 יום ללא תקשורת ההודעה שאני רואה הינה פרסומת של KSP, ומהר מאוד יורד לי האסימון, אנחנו קרובים ליבשה, מוציא את הראש לקוקפיט אנחנו כ 15 מייל מהאי ברבדוס.
ניתן לראות את הצללית של האי כבר, קליטה סלולרית הולכת ובאה ואתה מפנים, השקט, השלווה, המרחב הכחול (וואו כמה שהוא כחול) המסע עומד להסתיים, מצד שני ישנה התרגשות באוויר, עשינו זאת, הגענו ליבשת אמריקה כפי שעשה קולומבוס במאה ה15, עוד מעט נטעם ממה שיש לקריביים להציע לנו.
המסע הימי הושלם, המסע הנפשי, החוויות העוצמתיות אלה ילוו אותי עוד זמן רב, ללא ספק.

אז מה היה לנו כאן במספרים:

*3051 מיילים ימים
*כ 2### שירים מסגנונות ועולמות שונים ומגוונים
*כ 350 ק”ג קניות של אוכל ושתיה
*72 שעות רצופות עם גניקר
*22 שקיעות מרהיבות
*7 דגים מסוג דוראדו שהפכו למגוון מנות, החל מסשימי, סביצה, מרק, חריימה, סטייק דג וכלה בשתי מנות השף של עופר, דג ממולא ושווארמה דג
*4 איזורי זמן – אצלנו בסירה קבענו אזור זמן סירה מיוחד אליו נצמדנו מרבית ההפלגה עד שממש לפני ההגעה ניב שכנעה את הקפטן Oded Goldan לשנות אותו…
*6 להקות דולפינים
*להקת לוויתנים אחת שהעיפה אותנו באוויר – באמת לקח לי זמן לנחות אחרי זה…

*צוות אהוב ומיוחד ש 4 שבועות במחציתו על הים משולים ל 4 שנים

מאמרים שעשויים לעניין אותך

Comments (2)

  • שמעון אלמקייס
    21 בפברואר 2023 ב 0:05 השב

    הי
    אשמח ללמוד ממך יותר פרטים על החציה
    למשל היכן ניתן להשכיר קטמרן לחציה?

  • יאיר יהוד
    19 בספטמבר 2023 ב 13:00 השב

    מעוניין לחצות ומבקש לדעת עם מי או לשכור כלי שייט קטמראן לשמונה אנשים. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *