×

התחבר

סיפורי ים
סקיפרים מספרים
אימון כושר לפני שחייה

אימון כושר לפני שחייה

האם אתם מתכננים לצאת לאימון כושר או לשחייה בבריכה? אין ספק ששתי הפעילויות הללו יכולות להועיל ולשפר את הבריאות שלכם. זה נכון במיוחד לגבי השחייה, שיעילה הן לכניסה מהירה לכושר והן לירידה יעילה במשקל.
אנשים רבים משלבים אימון כושר ושחייה כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. על אחת כמה וכמה כשמדובר בחדרי כושר עם בריכת שחייה צמודה, המציעים יתרונות נפלאים לאימון גוף מלא והרפיה.

שחייה לאחר אימון כושר

האם זה בסדר לצאת לאימון כושר לפני שחייה? האם קפיצה לבריכה לאחר אימון בעצימות גבוהה, כמו הרמת משקולות או ריצה ארוכה, היא רעיון טוב? נראה שזו יכולה להיות תוספת סבירה לשגרה היומיומית שלכם, אם כי אתם צריכים להיזהר לא להתאמץ יותר מדי.
יש אנשי מקצוע שממליצים על הפסקה ארוכה יותר בין שתי הפעילויות, אבל הכול תלוי ביעדים שאתם מנסים להשיג. אם אתם פועלים על פי תוכנית לבניית כוח ליבה, הדגישו יותר את אימון הכושר, ועשו הפסקות יומיות לפני שאתם קופצים שוב למים. אם אתם שוחים מיד לאחר האימון, שמרו על קצב שחייה מתון כדי לאפשר לשרירים להתאושש.

למידע על אימון כושר ביתי לחצו כאן>>

שחיה לטובת התאוששות השרירים

כניסה למים לאחר אימון גופני ארוך מציעה יתרונות רבים. אחרי הכול, השרירים מתנהגים במים באופן אחר. כשמדובר על התאוששות מאימון כוח וסיבולת, זה ממש מומלץ, במיוחד אם נפגעתם במהלך אימון או משחק ספורטיבי ואתם רוצים לשמור על רמת הכושר שלכם.

כמה מהיתרונות שעשויים להיות לשחייה לאחר אימון מאומץ:

  • השחייה מרעננת ומקררת את השרירים

יש מומחים הטוענים שתחושת העייפות נובעת מחום הגוף. לכן, קירור הגוף לאחר פעילות גופנית מאומצת, הוא רעיון טוב. שהייה במים במשך 10-5 דקות אמורה לאפשר לשרירים שלכם להירגע. עד מהרה תרגישו רעננים ומוכנים לשחות מספר בריכות. כמובן שחשוב שתיקחו את הזמן ולא תפעלו בפזיזות.

  • השחייה משחררת עודפי אנרגיה

כאשר הגוף מתקרר, הוא יתמלא באנרגיה בלתי צפויה שמאפשרת לכם לעסוק באימון נוסף. במהלך השחייה, המפרקים והשרירים לא נמצאים תחת מאמץ, ועדיין אתם יכולים להגביר את קצב הלב. כשאתם ממשיכים בשחייה, פעלו בהדרגה.

  • השחייה מרגיעה את פלג הגוף התחתון

כניסה למים לאחר יום שבו ביליתם שעות רבות על הרגליים, היא אידיאלית. זאת משום שאתם יכולים לבצע מתיחות ותרגילים אחרים במים, ולשפר את התנועתיות. כיוון ששחייה נחשבת בדרך כלל לפעילות בעלת השפעה נמוכה, מעין פעילות אירובית ללא מאמץ, היא תעניק לכם שחרור נוסף עם מינימום סיכון לפציעה.

  • השחייה מקלה על תרגול מיומנויות מסוימות

כאשר הגוף שלכם עייף ומותש מאימון הכושר, עדיף לא להתאמץ יותר מדי בבריכה. נצלו את הזמן לאימון במים ולעבודה קלה יותר על קבוצות השרירים השונות, מאשר ביבשה.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *